رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: برای تکمیل ۲۶ طرح نیمه‌تمام آموزشی این شهرستان افزون بر ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

۴۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های آموزشی گناباد نیاز است

به گزارش قدس آنلاین،  حسین احمدی افزود: این طرحها در حوزه ساخت فضاهای آموزشی، کلاسهای درس و مجموعه و سالن های فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف شهری و روستایی گناباد، ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت  مشارکت خیران و اعتبارات دولتی نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس برای تامین این اعتبار استفاده می شود، خواستار افزایش همراهی خیران برای سرعت بخشی به اجرا و تکمیل این طرح ها شد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش های حضوری در مقایسه با فضای مجازی در  شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا، باید بازگشایی مدارس در سال آینده تحصیلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مسائل پیشگیرانه به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی اظهار  داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و فقدان استقبال اولیا برای اشتغال به تحصیل نوآموزان در پیش دبستانی ها، ۳۸ پیش دبستانی گناباد در سال تحصیلی گذشته تعطیل شدند.

احمدی، کمبود نیروی انسانی را از مشکلات  مهم این بخش ذکر کرد و گفت: ۲۳۲ نفر از معلمان و کادر اداری مدارس گناباد امسال در آستانه بازنشستگی قرار گرفتند که با مذاکرات صورت گرفته ۴۹ نفر دوباره دعوت به کار شدند و ۱۸۳ نفر همچنان متقاضی بازنشستگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۵۸۴ نفر، معادل ۵۸ درصد از دانش آموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان گناباد برای سال تحصیلی آینده به پایگاههای سنجش  و سلامت مراجعه کرده اند.   

وی گفت: به دنبال استفاده از فضای مجازی برای تحصیل، هزار و ۸۶ دستگاه تبلت طی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با مشارکت خیران تامین و بین دانش آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

رییس اداره آموزش  پرورش گناباد گفت: خیران در سال تحصیلی مزبور در مجموع ۴۵ میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند این شهرستان در بخش های مختلف کمک کردند.

احمدی گفت: با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا ۹۸ درصد دانش آموزان گنابادی در این سال تحصیلی در مسابقات  علمی جابربن حیان و ۱۴ گروه از مدارس مختلف در جشنواره درس پژوهی، که با هدف ارتقای حرفه ای معلمان برگزار شد، شرکت کردند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان گنابادی در مسابقات نوجوان خوارزمی که در سال تحصیلی گذشته در ۶ رشته برگزار شد، موفق به  کسب ۱۱ رتبه سوم و ۲ رتبه نخست استانی شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان و رانندگان سرویس های مدارس گناباد تاکنون علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه  شده اند.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ نفر دانش آموز که در قالب ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر مربوطه به دوره متوسطه دوم است.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر مدارس شاهد و بقیه در مدارس  استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.